Forza4Noa en alle kinderen met energiestofwisselingsziekte

Geraakt

Door Angelique van Holland

Privé twitter er ik er lustig op los. Het begon om het medium beter te leren kennen voor mijn werk maar al snel kon ik er geen genoeg meer van krijgen. Ik ben geen ieder-uur-twitteraar, dat dan weer niet. Nee, twitter gebruik ik om dingen te delen die er echt toe doen. Daarnaast volg ik. Ik volg veel. Ik volg actief. Voetballers, bekende Nederlanders, collega’s en onbekende, gewone, interessante mensen. Mensen met een beperking of ouders van een kind met een beperking. Na jaren écht in de zorg te hebben gewerkt, met cliënten op de groep, hebben mensen met een beperking nog altijd mijn interesse. Via Twitter kijk ik in het leven van vele kinderen met een beperking mee. Een beetje gluren is het wel maar met oprechte interesse.

Wat is dat bijzonder. Ik geniet mee met een moeder die zo trots is dat haar kindje met een energiestofwisselingsziekte het gebaar voor ‘nog een keer’ maakt. Ik slik mee met een vader die zijn zoontje voor het eerst een weekend naar een logeergezin brengt. Ik denk mee over een oplossing voor het slaapprobleem van een klein mannetje in een groot bed op vakantie. Het is net zoiets als Spoorloos en Het familiediner, maar dan zonder beeld.
Soms kom je in contact. Door een reactie op een mooi berichtje of door een retweet van een rakende tekst. De afgelopen weken is dat ook gebeurd. Ik kwam in contact met een jochie van 4 jaar die niet kan praten maar op twitter een stem heeft. Via zijn liefdevolle moeder, zo mooi! Nu mis ik iets, er zit een gaatje in mijn lijf. Dit mannetje heeft mijn hart gestolen. Wat een mooi kind, zo kwetsbaar, zo sterk. En wat een fantastische moeder die voor hem en door hem de wereld laat kennismaken met een kind met een meervoudige beperking. Zijn trotse berichtjes over een mijlpaal in zijn leventje laten mij ondertussen glimlachen van trots. Ik ken hem niet, nooit ontmoet maar dat voelt niet zo. Elke dag even lezen hoe het met hem is. Is de koorts al gezakt? Hoe was het bij logopedie? Hij hoort erbij!

Twitter is en blijft een aparte manier van communiceren maar ik ben er dol op en ik kan het iedereen aanraden. Zakelijk maar ook zeker privé. Het verrijkt je leven. Zo! Dat ga ik nu even snel op Twitter zetten! Stel je voor dat één van mijn volgers dat nog niet weet.

Twitter: @AngeliqueFR010

Noot van Noa: pssst, het ging over mij en daar ben ik eigenlijk best wel een beetje trots op… 🙂

Het gebaar voor ‘nog een keer’ doe je zo!

20120522-205211.jpg

Commentaren op: "Geraakt" (2)

Plaats een reactie